Дещо з галерей

Вхід для користувачів

Наразі на сайті

Наразі на сайті 0 користувачів і 0 гостей.

У процесі проведення навчально-тренувального збору виникли передумови до парашутної події.

Висновок та пропозиції тренерського складу збірної команди України з класичного парашутизму

23 квітня 2008 р. тренеру-лікарю збірної команди України з класичного парашутизму Пісарьковій О.Л. в процесі виконання 1084-го стрибка з парашутом (2-й в цей день) не вдалось увести у дію основний купол парашутної системи:

  • основний купол – Parafoil-252;
  • запасний купол – ПЗ-81;
  • підвісна система з ранцем ”Spark”.

Груповий стрибок на точність приземлення виконувався з висоти 1000 м., затримка у розкритті парашута – 1,5 - 2 сек.
Після введення витяжного парашута у дію купол витяжного парашута опинився у турбулентній зоні за спиною парашутистки, був перехлеснутий ланкою з'єднання, верхня частина витяжного купола була затягнута вузлом і він втратив свою тягнучу властивість – контейнер ранця для основного купола залишився зачекованим.
Після кількох невдалих спроб виправити положення та власноруч розчекувати контейнер ранця для основного купола Пісарькова О.Л. скористалась запасним куполом ПЗ-81. Розкриття запасного купола, зниження та приземлення парашутистки було здійснено у штатному режимі. Дії парашутистки у надзвичайній ситуації визнані правильними.

Висновок:

Причина передумови до надзвичайної події – конструктивно виробничий недолік (недостатня довжина – 1,87 м.) ланки з'єднання витяжного парашута із основним куполом парашутної системи - складової частини комплекту ”Spark” (”Підвісна система-Ранець” № 05124, червень 2005 р., виробник – Дзюба І.Л., сертифікат № 1608934-99), що не забезпечує умов для ефективної взаємодії витяжного парашута із напором потоку повітря на перших секундах вільного падіння парашутиста.
Довжина ланки з'єднання витяжного парашута із основним куполом парашутної системи деяких інших виробників становить від 2,30 м. та більше.

Пропозиції:

  1. Виробнику комплекту ”Spark” (”Підвісна система-Ранець”):
  • внести конструктивні зміни у довжину ланки з'єднання витяжного парашута із основним куполом парашутної системи;
  • провести додаткові випробування доопрацьованої складової частини комплекту ”Spark” (”Підвісна система-Ранець”);
  • після позитивних результатів випробування доопрацьованої складової частини комплекту ”Spark” (”Підвісна система-Ранець”) виробнику забезпечити всіх користувачів вказаних систем модернізованими ланками з'єднання витяжного парашута із основним куполом парашутної системи.
  1. Рекомендувати керівникам авіаційних організацій та парашутних підрозділів утриматись від експлуатації комплекту ”Spark” (”Підвісна система-Ранець”, виробник – Дзюба І.Л.) до усунення виробником конструктивно виробничого недоліку виробу.
  2. Користувачам парашутних систем із витяжними парашутами м'якого типу рекомендувати вводити витяжний парашута у дію із виносом його у потік на повну довжину руки.

Головний тренер збірної команди
України з класичного парашутизму,
заслужений майстер спорту,
заслужений тренер України                                                                     І. Тьорло

Тренер збірної команди України
З класичного парашутизму,
майстер спорту міжнародного класу,
заслужений тренер СРСР                                                                         В. Покатілов